Connect with us

Featured

Taxpayer-Funded VOA Does It Again, Fails To Remove Or Correct Pro-Biden Videos

Published

on

VOAU

Voice of America employees are at it again and it appears that the agency’s management has failed to correct or remove numerous promotional videos for presumptive Democratic presidential nominee Joe Biden from its taxpayer-funded platform.

SaraACarter.com has published several reports over the past month concerning stories approved by VOA Urdu management that promoted Biden for president. The political ads targeted both Muslims in Pakistan, India and in the United States.

But now another VOA video promoting Biden for president to French and African viewers has surfaced.

On Wednesday, Dan Robinson at the watchdog group BBG exposed the story and how managers at VOA are continuing to allow videos supporting Biden to be published on the taxpayer-funded platform.

For example, VOA recently “allowed video content prematurely describing the wife of presumptive Democratic presidential nominee Joe Biden as ‘the future first lady’ to remain online for days despite complaints and warnings to employees about the need to exercise caution during the U.S. political campaign.”

The  video in question, said Robinson, appeared in a program on VOA’s French to Africa service.  According to BBG, the original report was produced at VOA’s central newsroom, “where writers produce material that is sent throughout VOA for translation by numerous language services for their broadcasts and websites.”

Last month, this news site revealed that VOA Urdu had created a promotional political advertisement for Biden that posted on its social media, both overseas and in the United States. The political ad used a speech Biden gave at an online rally with the Muslim Advocacy Group, Emgage Action. In that rally he addressed Muslim voters in the United States, asking for more than “one-million” of those voters to vote for him. The ad used Biden’s online promise to “end the Muslim ban on day one” if he is elected to office.There is no Muslim ban in the United States.

VOA Urdu employees are now under investigation by the agency after the story posted on this news site, according to an updated report.

The issue becomes extremely problematic because VOA, which was established in 1942, is considered the premier U.S. agency for global media outreach and is taxpayer-funded. In fact, the international broadcast entity has an average annual budget of roughly $234.7 million. The agency also employs roughly 1,078 people, as well as hundreds of foreign contractors. 

Read more from the government watchdog BBG here:

Viewers overseas and in the United States of VOA’s French to Africa programs — content that is available globally including to U.S. viewers though the agency by law cannot prepare or direct material for or to Americans — brought it to the attention of journalists.

It’s unclear whether the reference to Jill Biden was a mistake, an ambiguity, or deliberate.  A copy of the original script obtained from VOA’s central newsroom does not contain the reference to Biden’s wife as “future first lady”.   

You may like

Continue Reading

Featured

Shanghai: China’s Potemkin Village

Published

on

Screen Shot 2021 01 08 at 11.55.24 AM

Following a recent outbreak of COVID-19, the Chinese Communist Party (CCP) has imposed a month-long draconian lockdown on the residents of Shanghai. The CCP has used the outbreak to persecute its own citizens, including through forced evictions and quarantines, and placing alarms on doors to prevent COVID-19 people from leaving their homes. The harsh measures have resulted in food and healthcare shortages and separation of families.

But of course, we wouldn’t know that by reading the CCP-run press readily available in the United States. Instead of presenting the facts, the CCP engages in a comprehensive propaganda campaign that props up Shanghai as a Chinese Potemkin village. The CCP media asserts that China’s actions in Shanghai are benevolent and wise, while Western criticism is a product of malice. Chinese state-run media also insists that the Shanghai lockdown promotes economic stability in China and the world.

Claim 1: China Has the Best Policy for Combating COVID-19

The CCP media portray the Shanghai lockdown as the best and ideal policy. As cited by a XinhuaNet editorial, “China’s dynamic zero-COVID approach” is “the best option to save lives,” according to a “Rwandan researcher and publisher,” “…a miracle for us to learn,” according to a Kenyan scholar, and “a very ideal response,” according to Ethiopia’s National COVID-19 Response Task Force Coordinator. According to CCP media, Chinese citizens have greeted the Shanghai lockdown warmly, even with “[a] mixed sense of intensity, unity and hopefulness,” according to China Daily.

Claim 2: The West Hypocritically Defames China

The CCP press also accuses the West of lying about the Shanghai lockdown, and using COVID policies for nefarious ends. According to XinhuaNet, “Shanghai…has never imposed what Western media described as a ‘lockdown.’” Other CCP editorials actually accuse the West of malice. One Global Times editorial claims that the lockdown “has been deliberately exaggerated by the West.” Another Global Times editorial asserts that the Western approach of “coexisting with the virus” amounts to a way “…to drive out a large number of the vulnerable people with low immunity,” and a form of “cruel social Darwinism.”

Claim 3: China’s COVID Policies Result in an Economic Windfall to China and the World

The CCP also portrays the lockdown as necessary to achieve great economic growth in China and beyond. One Global Times editorial, while conceding that the lockdown amounted to a “sealing-off,” it is “a temporary measure to better resume work and production and to make the economy and society function more effectively. Its effectiveness has been proven.” According to another Global Times editorial, China’s policy is “widely considered to be the best strategy…to both contain the epidemic and ensure stable economic development.”

In an Orwellian fashion, Chinese press claims that China is solving, not causing, the world’s economic problems. According to XinhuaNet, “China has played a decisive role in stabilizing the global economy and resuming the supply chain disrupted by COVID-19.” Citing a Bloomberg article, the same XinhuaNet editorial claims that China “has prevented a huge number of deaths at home and ensured that everything from iPhones and Teslas to fertilizer and car parts continues to flow to the rest of the world.” Chinese citizens, of course, are collateral damage: Ji Qiwei, vice-general manager of SAIC Motor Passenger Vehicle, stated that “The domestic market may be impacted a little by the COVID-19 outbreak this year, but our export market will continue to see strong growth,” according to China Daily.

While the world continues to suffer economic and human damage as a result of COVID-19, China continues to revise history regarding its role. Through its propaganda in its English publications of Xinhua, China Daily, and Global Times, China seeks to portray itself as a benevolent force in the fight against the virus.

You can follow Steve Postal on Twitter @HebraicMosaic

You may like

Continue Reading
Advertisement

Trending Now

Advertisement

Trending

Proudly Made In America | © 2022 M3 Media Management, LLC