Connect with us

Featured

State Dept. Conduit For British Spy Also Worked With Russian Oligarch, Flip-Flopped During Testimony

Published

on

jonathan winer state department

A former senior State Department official that had close ties to former British spy Christopher Steele and operated as a conduit for his debunked dossier suggesting President Donald Trump’s campaign conspired with Russia during the 2016 election, also worked as a lobbyist for Russian aluminum magnet and oligarch Oleg Deripaska, who is also a controversial figure in the RussiaGate saga.

Jonathan Winer, a top aide to former Secretary of State John Kerry, worked with Deripaska prior to his involvement with Steele in the RussiaGate scandal targeting President Trump but he didn’t reveal that to lawmakers the first time they interviewed him, according to the final volume of the Senate Intelligence Committee Report.

It was Steele’s dossier, which was not verified by the FBI, that allowed agents within the bureau to obtain a warrant to spy on Carter Page, an American, whose name was tarnished in the media. Page is now suing and has recently written a book titled Abuse of Power, How An Innocent American Was Framed In An Attempted Coup Against The President.

In the report’s footnotes the Senate details:

Jonathan Winer, a decade-long professional contact of Steele’s, also worked for Deripaska, but Winer told the Committee in his first interview that he never met Deripaska in person and has not been in touch with him for 15 years. In a second interview, Winer clarified that Deripaska hired Alston & Bird, specifically Senator Bob Dole, in 2003, to help with an immigration issue. Winer, in his capacity as an attorney at Alston & Bird, provided assistance to Senator Dole. Winer cited attorney-client privilege in declining to provide details on his work for Deripaska, but he did give a general example: “For exampie, if someone, anyone, wanted to travel to the United States and couldn’t travel to the United States, I could tell somebody, these are the kinds ofthings you might have to do ifyou want to be able to come to the United States, and they’re real; they’re not bogus. It’s not a matter of doing it half-heartedly, and these are the consequences, positive and negative. That’s the kind ofthing that someone like me might tell an oligarch.” Winer Tr., pp. 23, 88-89; SSCI Transcript ofthe Second Interview with Jonathan Winer, April 18, 2018, p. 4. Winer also said that Bill Browder was one of his clients.

As you can see in the footnotes Winer originally told lawmakers that he never met Deripaska. He later flip-flopped and changed his answer, suggesting that he met the Oligarch in 2003, after Deripaska hired the law firm of Alston & Bird where Winer was working.

Alston & Bird could not be immediately be reached for comment regarding Winer’s role with Deripaska. Winer also worked on behalf of a lobbying firm in Washington D.C. that lobbied on behalf of the Russian governments energy companies, as first reported by Real Clear Politics.

However, as I originally wrote in October 2017, that company had close connections to the Clinton Foundation and others in the Obama Administration. In fact, the “Russian company, whose former executive was the target of an FBI investigation and who admitted to corrupt payments to influence the awarding of contracts with the Russian state-owned nuclear energy corporation, paid millions of dollars in consulting fees in 2010 and 2011″ to an American lobbying firm, to lobby the U.S. regulatory agencies on behalf of Russia. Read the story here.

But do you see the difference in how Winer has been treated by the Senate lawmakers versus the treatment received by Roger Stone, who also testified to lawmakers and was accused of lying to the House. He wasn’t given a second chance to clarify. In fact, he was charged with lying under oath to lawmakers and was taken into custody by an armada of federal law enforcement officials, who leaked his arrest to CNN so that it could be televised to the world.

That’s the difference between those who have power and those who don’t. Apparently the bureaucracy protects its own. Winer was working for a Russian Oligarch and was great friends with Steele, a foreign spy who was paying Russian intelligence officials for lies against President Trump. By the way, Steele was also working for Deripaska during his long and illustrious career as an investigator after leaving Britain’s spy agency MI6. Steele’s private company Orbis Intelligence, which he cofounded in 2009, was central to the majority of the former British spy’s contacts throughout the world. His work was mainly to assist businesses access the security and financial outlooks in foreign countries of interest.

What led to his involvement in a U.S. election and targeting of President Trump almost reads like a fictional spy thriller but the tragedy is that it was very real.

You just can’t make this stuff up.

Let’s look at what the Senate Intelligence Report says about Fusion GPS, the company that hired Steele for the Hillary Clinton campaign and the Democratic National Committee:

Several other people who appear in this section also have ties to Deripaska. Simpson told the Committee he had written stories about Deripaska for The Wall Street Journal. Simpson Tr., pp. 147, 181. Simpson also said that “I believe that I have reached out to his companies and employees on numerous occasions when I was a journalist. And beyon~ that, I don’t think I’ve knowingly had any contact with his organization.” Ibid., p. 88. However, David Kramer said that Simpson had once worked for Deripaska. He said: “Actually, I know Simpson had….just that he had been hired .to do some work for Deripaska in the past. I will tell you that call:sed me a little consternation.” Kramer Tr., p. 12. The Committee was not able to rectify this discrepancy.

Moreover, the lawmakers question Steele’s description of Deripaska and the role he had as an alleged source in the dossier.

For example, the Senate Intelligence Committee “found ample evidence to dispute Steele’s assessment that Deripaska is “not the leadership tool some have alleged.” Rather, Deripaska is a key implementer of Russian influence operations around the globe.”

And what about this mysterious Orbis report that no one in the U.S. government has been able to locate?

“So I destroyed them,” said Jonathan Winer about Steele’s emails. “I basically destroyed all the correspondence I had with him.”

Jonathan Winer, a former top State Department Aide for former Secretary of State John Kerry

“Multiple witnesses, to include Simpson, Ohr, and Waldman, either told the Committee or implied to the Committee that Steele had a business relationship with Deripaska,” states the report. “One recognized link between the two men was a pair of lawyers: Deripaska’s London-based attorney, Paul Hauser, and Waldman, Deripaska’s D.C.-based attorney. This email suggests that Steele planned to share the Orbis report with the United States Government, initially through contact and handling agent. The Committee notes that neither Steele (through counsel), Ohr, Department of Justice have been able to locate that report or produce it to the Committee.”

Interesting that this report is still missing. Even more daunting is Winer’s admission to the Senate that he destroyed all his email correspondence with Steele before leaving the State Department. It seems to be a theme with the former administration, as Clinton also admitted to destroying her phones, using a personal server to transmit government emails (including classified ones) and bleach biting what she needed to be permanently erased from her computers.

Winer distributed these reports. He helped Steele, who helped the Russians through Deripaska to spread lies about Trump.

Winer admitted that he destroyed all the reports.

“So I destroyed them,” Winer told Senate lawmakers. “I basically destroyed all the correspondence I had with him.”

You may like

Continue Reading

Featured

Shanghai: China’s Potemkin Village

Published

on

Screen Shot 2021 01 08 at 11.55.24 AM

Following a recent outbreak of COVID-19, the Chinese Communist Party (CCP) has imposed a month-long draconian lockdown on the residents of Shanghai. The CCP has used the outbreak to persecute its own citizens, including through forced evictions and quarantines, and placing alarms on doors to prevent COVID-19 people from leaving their homes. The harsh measures have resulted in food and healthcare shortages and separation of families.

But of course, we wouldn’t know that by reading the CCP-run press readily available in the United States. Instead of presenting the facts, the CCP engages in a comprehensive propaganda campaign that props up Shanghai as a Chinese Potemkin village. The CCP media asserts that China’s actions in Shanghai are benevolent and wise, while Western criticism is a product of malice. Chinese state-run media also insists that the Shanghai lockdown promotes economic stability in China and the world.

Claim 1: China Has the Best Policy for Combating COVID-19

The CCP media portray the Shanghai lockdown as the best and ideal policy. As cited by a XinhuaNet editorial, “China’s dynamic zero-COVID approach” is “the best option to save lives,” according to a “Rwandan researcher and publisher,” “…a miracle for us to learn,” according to a Kenyan scholar, and “a very ideal response,” according to Ethiopia’s National COVID-19 Response Task Force Coordinator. According to CCP media, Chinese citizens have greeted the Shanghai lockdown warmly, even with “[a] mixed sense of intensity, unity and hopefulness,” according to China Daily.

Claim 2: The West Hypocritically Defames China

The CCP press also accuses the West of lying about the Shanghai lockdown, and using COVID policies for nefarious ends. According to XinhuaNet, “Shanghai…has never imposed what Western media described as a ‘lockdown.’” Other CCP editorials actually accuse the West of malice. One Global Times editorial claims that the lockdown “has been deliberately exaggerated by the West.” Another Global Times editorial asserts that the Western approach of “coexisting with the virus” amounts to a way “…to drive out a large number of the vulnerable people with low immunity,” and a form of “cruel social Darwinism.”

Claim 3: China’s COVID Policies Result in an Economic Windfall to China and the World

The CCP also portrays the lockdown as necessary to achieve great economic growth in China and beyond. One Global Times editorial, while conceding that the lockdown amounted to a “sealing-off,” it is “a temporary measure to better resume work and production and to make the economy and society function more effectively. Its effectiveness has been proven.” According to another Global Times editorial, China’s policy is “widely considered to be the best strategy…to both contain the epidemic and ensure stable economic development.”

In an Orwellian fashion, Chinese press claims that China is solving, not causing, the world’s economic problems. According to XinhuaNet, “China has played a decisive role in stabilizing the global economy and resuming the supply chain disrupted by COVID-19.” Citing a Bloomberg article, the same XinhuaNet editorial claims that China “has prevented a huge number of deaths at home and ensured that everything from iPhones and Teslas to fertilizer and car parts continues to flow to the rest of the world.” Chinese citizens, of course, are collateral damage: Ji Qiwei, vice-general manager of SAIC Motor Passenger Vehicle, stated that “The domestic market may be impacted a little by the COVID-19 outbreak this year, but our export market will continue to see strong growth,” according to China Daily.

While the world continues to suffer economic and human damage as a result of COVID-19, China continues to revise history regarding its role. Through its propaganda in its English publications of Xinhua, China Daily, and Global Times, China seeks to portray itself as a benevolent force in the fight against the virus.

You can follow Steve Postal on Twitter @HebraicMosaic

You may like

Continue Reading
Advertisement

Trending Now

Advertisement

Trending

Proudly Made In America | © 2022 M3 Media Management, LLC