Connect with us

Featured

Report: Newly discovered Hunter Biden email details $400K in unreported income from Burisma

Published

on

hunter biden

Hunter Biden did not report “approximately $400,000” in income he received from his role on the board of a Ukrainian energy firm, according to an attorney for his firm who remarked that his tax returns needed to be amended, an email obtained by Fox News shows.

Last week, President-elect Joe Biden‘s son confirmed that he was under federal investigation for his “tax affairs.”

The email from January 16, 2017, which was first reported by NBC News on Friday, detailed Hunter Biden’s income for the years 2013 through 2015 for tax purposes. The unreported $400,000 comes from 2014, the year he joined the Ukrainian firm Burisma Holdings, according to reports.

RELATED: Biden says ‘I’m proud of my son’ to reporter who asked if Hunter committed a crime

The email was supposedly sent to Hunter Biden from Eric Scherwin, who at the time served as president of Rosemont Seneca, an investment and advisory firm which Biden helped found. Fox News writes on Monday that it could not verify its authenticity.

“In 2014, you joined the Burisma board and we still need to amend your 2014 returns to reflect the unreported Burisma income,” Scherwin wrote to Hunter Biden. “That is approximately $400,000 extra so your income in 2014 was closer to $1,247,328.”

The email stated that in 2013 Hunter Biden’s taxes reported “$833,614 in income,” in 2014 “your taxes reported $847,328 in income. (To be amended at $1,247,328),” and in 2015 reported $2,478,208 in income.”

Scherwin characterized Hunter Biden’s income in 2013 and 2014 as “normal years” when his income “was based pretty much solely on income from Rosemont Seneca and Boies.”

Furthermore, Scherwin then explained that Hunter Biden’s “increased income in 2015,” noting that he collected “$166,666 from Burnham (for RSA), $216,000 from Boies, $365,403 from Owasco (for RSA), $300,000 one time payment from Eudora (for the 1/3 of CitizensRx).”

“The above represents all the cash you received directly,” Scherwin wrote. “In addition, you reported $1,000,000 of income that all went to RSB and you reported $188,616 in income that also went to RSB.”

“You didn’t receive this in cash and it is in reality ‘phantom income,’” he added.

Want more information about this story? Read the full original Fox News report here.

You can follow Douglas Braff on Twitter @Douglas_P_Braff.

You may like

Continue Reading

Featured

Shanghai: China’s Potemkin Village

Published

on

Screen Shot 2021 01 08 at 11.55.24 AM

Following a recent outbreak of COVID-19, the Chinese Communist Party (CCP) has imposed a month-long draconian lockdown on the residents of Shanghai. The CCP has used the outbreak to persecute its own citizens, including through forced evictions and quarantines, and placing alarms on doors to prevent COVID-19 people from leaving their homes. The harsh measures have resulted in food and healthcare shortages and separation of families.

But of course, we wouldn’t know that by reading the CCP-run press readily available in the United States. Instead of presenting the facts, the CCP engages in a comprehensive propaganda campaign that props up Shanghai as a Chinese Potemkin village. The CCP media asserts that China’s actions in Shanghai are benevolent and wise, while Western criticism is a product of malice. Chinese state-run media also insists that the Shanghai lockdown promotes economic stability in China and the world.

Claim 1: China Has the Best Policy for Combating COVID-19

The CCP media portray the Shanghai lockdown as the best and ideal policy. As cited by a XinhuaNet editorial, “China’s dynamic zero-COVID approach” is “the best option to save lives,” according to a “Rwandan researcher and publisher,” “…a miracle for us to learn,” according to a Kenyan scholar, and “a very ideal response,” according to Ethiopia’s National COVID-19 Response Task Force Coordinator. According to CCP media, Chinese citizens have greeted the Shanghai lockdown warmly, even with “[a] mixed sense of intensity, unity and hopefulness,” according to China Daily.

Claim 2: The West Hypocritically Defames China

The CCP press also accuses the West of lying about the Shanghai lockdown, and using COVID policies for nefarious ends. According to XinhuaNet, “Shanghai…has never imposed what Western media described as a ‘lockdown.’” Other CCP editorials actually accuse the West of malice. One Global Times editorial claims that the lockdown “has been deliberately exaggerated by the West.” Another Global Times editorial asserts that the Western approach of “coexisting with the virus” amounts to a way “…to drive out a large number of the vulnerable people with low immunity,” and a form of “cruel social Darwinism.”

Claim 3: China’s COVID Policies Result in an Economic Windfall to China and the World

The CCP also portrays the lockdown as necessary to achieve great economic growth in China and beyond. One Global Times editorial, while conceding that the lockdown amounted to a “sealing-off,” it is “a temporary measure to better resume work and production and to make the economy and society function more effectively. Its effectiveness has been proven.” According to another Global Times editorial, China’s policy is “widely considered to be the best strategy…to both contain the epidemic and ensure stable economic development.”

In an Orwellian fashion, Chinese press claims that China is solving, not causing, the world’s economic problems. According to XinhuaNet, “China has played a decisive role in stabilizing the global economy and resuming the supply chain disrupted by COVID-19.” Citing a Bloomberg article, the same XinhuaNet editorial claims that China “has prevented a huge number of deaths at home and ensured that everything from iPhones and Teslas to fertilizer and car parts continues to flow to the rest of the world.” Chinese citizens, of course, are collateral damage: Ji Qiwei, vice-general manager of SAIC Motor Passenger Vehicle, stated that “The domestic market may be impacted a little by the COVID-19 outbreak this year, but our export market will continue to see strong growth,” according to China Daily.

While the world continues to suffer economic and human damage as a result of COVID-19, China continues to revise history regarding its role. Through its propaganda in its English publications of Xinhua, China Daily, and Global Times, China seeks to portray itself as a benevolent force in the fight against the virus.

You can follow Steve Postal on Twitter @HebraicMosaic

You may like

Continue Reading
Advertisement

Trending Now

Advertisement

Trending

Proudly Made In America | © 2022 M3 Media Management, LLC