Connect with us

Featured

‘A chilling transgression’ of free speech: FCC commissioner slams 2 House Dems asking cable companies if they plan to keep conservative outlets

Published

on

FCC commissioner Brendan Carr

Ahead of a Wednesday congressional hearing regarding the role of companies that provide cable television service in the spread of misinformation concerning the 2020 election, two committee members sent a letter to cable providers Monday asking if they plan to continue carrying outlets such as Fox News, Newsmax, and One America News Network (OANN).

The New York Times was the first to report on the story.

FCC Commissioner Brendan Carr issued a stern denouncement of the letter, calling it “a chilling transgression of the free speech rights that every media outlet in this country enjoys.”

Fox News in particular has been the target of a $2.5 billion defamation lawsuit from the election technology company Smartmatic accusing the outlet, as well as a handful of anchors and frequent guests, of spreading misinformation about voting machines and the company itself. Fox has denied Smartmatic’s claims and filed a motion to throw out the lawsuit.

In the lead-up to the hearing, titled “Fanning the Flames: Disinformation and Extremism in the Media,” two Democrat members of the House Energy and Commerce Committee on Monday penned a letter to AT&T, Comcast, Dish, Spectrum, Verizon, Cox, and Altice, inquiring about their role in “the spread of dangerous misinformation.”

“To our knowledge, the cable, satellite and over-the-top companies that disseminate these media outlets to American viewers have done nothing in response to the misinformation aired by these outlets,” California Democratic Reps. Anna Eshoo and Jerry McNerney wrote in the letter, per The Times.

“What steps did you take prior to, on and following the Nov. 3, 2020, elections and the Jan. 6, 2021, attacks to monitor, respond to and reduce the spread of disinformation, including encouragement or incitement of violence by channels your company disseminates to millions of Americans?” the letter asked the companies.

“Are you planning to continue carrying Fox News, OANN and Newsmax on your platform both now and beyond the renewal date?” the letter continues. “If so, why?”

In his denouncement of the letter, Carr also said that, “Debate on matters of public interest should be robust, uninhibited, and wide open. More speech is better than less.” He continued, saying, “Yet the concerted effort by Democrats to drive political dissent from the public square represents a marked departure from these First Amendment norms.”

“A newsroom’s decision about what stories to cover and how to frame them should be beyond the reach of any government official,” he added, “not targeted by them.”

Fox News also denounced the congressional effort, saying in a statement, according to The Times: “For individual members of Congress to highlight political speech they do not like and demand cable distributors engage in viewpoint discrimination sets a terrible precedent.”

Dominion Voting Systems, another election technology company at the center of 2020 election fraud allegations, has sued three Trump-aligned individuals who spread dubious claims about the company and its voting machines following Election Day, with the individuals having appeared on Newsmax in the weeks after the election. Two of former members of former President Donald Trump‘s legal, Rudy Giuliani and Sidney Powell, were sued in separate lawsuits last month, each demanding over $1 billion in damages. On Monday, Dominion sued Mike Lindell, the chief executive of MyPillow.

Newsmax defended its election coverage as accurate and called the letter an “attack on free speech,” The Times also reported.

You can follow Douglas Braff on Twitter @Douglas_P_Braff.

You may like

Continue Reading

Featured

China Expands Charm Offensive in Southeast Asia to Squeeze out U.S.

Published

on

China shutterstock 1376982239

Similar to what is happening in the Pacific, the US is facing a significant uphill battle to balance China’s rise in Southeast Asia. During the recent G20 and ASEAN summits in Indonesia and Cambodia, the Chinese Community Party (CCP) media upped its propaganda war against the United States over Southeast Asia. Outlets like Global Times and Xinhua claim that China’s interests in Southeast Asia are focused on mutual benefits, while the US is a malicious force in the region. The CCP press also claims that China is generously giving robust and purposeful aid to the Southeast Asian countries, while the US is neglecting them.

Claim #1: China’s Interest in Southeast Asia is Peaceful and Mutually Beneficial

China’s approach to Southeast Asia is benevolent and focused on mutual benefits, according to the CCP-run press. “China’s goal is to achieve a truly prosperous and peaceful ASEAN,” and “doesn’t interfere in ASEAN members’ internal affairs,” according to Global Times. “China focuses on pragmatic issues, such as promoting infrastructure construction, living standards, which are needed in those countries,” and “China is seeking a cooperative path toward common development,” according to another Global Times article. That same article quoted Chinese Premier Li Keqiang as stating that China and the ASEAN countries “are good neighbors who will always be there for each other…”

One country that is particularly thankful for growing Chinese influence, according to the CCP press, is Indonesia. Indonesians want China to “lead…the world to a more peaceful and prosperous future,” and view Chinese President Xi Jinping “with an apparent sense of affability and affection,” according to Global Times. Marzuki Alie, former speaker of the People’s Representative Council of Indonesia, praised China as “becom[ing] essential in improving global governance,” and that “the visionary concept of building a human community with a shared future proposed by Chinese President Xi Jinping shows China is willing to work with other countries to create a peaceful and secure world with openness and inclusiveness,” according to Xinhua. And perhaps the most perplexing aspect of China’s “benevolence” in Indonesia is the “Peace Ark” – a hospital ship that has recently docked in Indonesia, but that is also a navy ship run by China’s People’s Liberation Army (PLA), according to Global Times.

Malaysia has a favorable view of China as well, according to the CCP press. Koh King Kee, president of Center for New Inclusive Asia, a Malaysian think tank, stated that “China is the backbone of the global supply chain and acts as a ballast stone of the global economy in times of uncertainty,” according to Xinhua.

And in response to US concerns over rising Chinese influence in Cambodia’s Ream Naval Base, Chinese Ambassador to Cambodia Wang Wentian dismisses the base as not targeting any third party, according to Global Times. Cambodia’s Minister of National Defense Tea Banh further claimed that the Chinese involvement in that base is benevolent, stating that the base helps Cambodia “in cooperating with friendly countries and help[ing to] maintain regional peace, stability and prosperity,” according to that same article.

Claim #2: The US’ Interest in Southeast Asia is Manipulative, Malevolent

In contrast to China’s benevolence, the United States “only wants [ASEAN] to serve as its pawn to counter China, and to fulfill its own hegemony goal, according to Global Times. At the G20 conference in Bali, the US takes a “hegemonic, unilateral and protectionist approach,” and “is preaching war and confrontation,” according to that same article.

The US and the West are merely using the G20 summit in Bali “to advance their own geopolitical agenda against Russia, therefore preventing the crucial meeting from tackling serious economic issues,” according to another Global Times article. “Such a geopolitical focus “will worsen this uncertain and unstable world,” according to Veronika S. Saraswati, China Study Unit Convener at the Centre for Strategic and International Studies Indonesia.

According to another Global Times article, the US is using ASEAN “to drive a wedge between China and Southeast Asian nations in the future,” is attempting to “rope in the region via political, security, and value-oriented agendas,” and is trying “to buy off” Southeast Asian countries “by pledging to spend certain amount[s] of money.”

Claim #3: China gives Robust, Targeted Aid to Southeast Asia

CCP media taunts the extensive aid that China is giving to Southeast Asian countries. China has pledged $1.5 billion in “development assistance” to ASEAN countries in November 2021, and Chinese-ASEAN trade was about $878 billion in 2021, according to Global Times. Chinese Premier Li Keqiang claims that of the 160 “cooperation initiatives” that China has suggested with the ASEAN countries in the previous 10 years, over 99.5 percent of them have been implemented, as reported by another Global Times article.

Li also stated that China is planning to build emergency storage for medical supplies and rise within the ASEAN Plus Three (China, Japan and South Korea) framework, according to Global Times.

Chinese state-run media is particularly touting China’s Belt and Road investments in Southeast Asia, particularly in Indonesia and Laos. According to Global Times, the Jakarta-Bandung high speed railway will be operational in June 2023, and as a “flagship project of China-Indonesia cooperation under the Belt and Road Initiative,” will be the first high speed train in Southeast Asia, according to Xinhua. China’s ambassador to Indonesia praised the project, claiming that the railway “will greatly reduce traffic jams, make travel more convenient for local people, improve local investment environment, boost businesses and tourism along the route, and accelerate the building of a high speed railway economic corridor.” The ambassador also mentioned that existing Belt and Road initiatives with Indonesia like the Indonesia Morowali Industrial Park and the PT Virtue Dragon Nickel Industry Park, “have generated tax incomes, job opportunities and foreign exchange earnings, and provided Indonesia with opportunities for greater participation in global industrial chains of stainless steel and new energy.”

Meanwhile, Global Times asserts that the China-Laos Railway has generated at least $1.7 billion in trade and has transported almost 10 million tons of goods.

Claim #4: US Investment Lags Behind China

On the other hand, the CCP media claims that the US is lagging far behind Chinese investments in Southeast Asia. President Biden’s newly announced “Comprehensive Strategic Partnership” with the ASEAN countries “…looks more like a symbolic act. The US is playing the catch-up game with China,” according to Koh King Kee, president of a Malaysian think tank, according to Global Times.

US and ASEAN trade, at $441 million in 2021, was almost half that of Chinese investment for that same time, according to Global Times. President Biden pledged to ask Congress for $850 million in aid for electric vehicles and clean energy to ASEAN countries, but this amount is “symbolic” and a “mere ‘drop in the bucket’,” according to Global Times. In May, Biden “announced a $150 million development and security package” for the ASEAN countries according to that same article, which pales in comparison to the amounts in aid that China claims it is giving those same countries.

According to Global Times, Chinese Premier Li Keqiang mentioned that US investment in ASEAN is “a drop in the bucket if compared to US support for Ukraine” during the Biden administration, which Global Times claims is “over $18.9 billion in security assistance.”

Conclusion

CCP media is waging a charm offensive targeting Southeast Asia. While China is investing heavily in these countries, the US has yet to devise a credible counter to such influence.

You can follow Steve Postal on @HebraicMosaic 

You may like

Continue Reading
Advertisement

Trending Now

Advertisement

Trending

Proudly Made In America | © 2022 M3 Media Management, LLC